مصاحبه با نماینده طلاب اردکان

مصاحبه با نماینده طلاب اردکان

photo_2016-12-25_22-45-49

مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین علی دهستانی نماینده طلاب و فضلای شهرستان اردکان

سوال: چرا و چگونه به فکر افتتاح صندوق قرض الحسنه افتادید؟

جواب:  بسم الرحمن الرحیم

با رایزنی و امضای تفاهم نامه بین رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد و بین رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه حجت الاسلام و المسلمین ربانی، نمایندگانی که صندوق های قرض الحسنه پراکنده را در مرکز خدمات جمع نمایند مرکز خدمات هم با مشارکت ویژه مساعدت می نماید.

بر این اساس برای استفاده از این فرصت به دست آمده، اینجانب علی دهستانی (نماینده طلاب و فضلای شهرستان اردکان) در تاریخ ۲۷/۴/۱۳۹۵ با انعقاد قرارداد با مدیر عامل صندوق قرض الحسنه مرکز خدمات حوزه های علمیه حجت الاسلام و المسلمین علاییان رسما صندوق قرض الحسنه آیت الله فاضل اردکانی ـ مختص به طلاب و فضلای اردکان ـ با مشارکت صد درصدی مرکز خدمات افتتاح کردم.

امتیاز این صندوق بر صندوق قرض الحسنه آیت الله خاتمی که به اسم صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای اردکان فعالیت می کند، چیست؟

  • مشارکت صد درصدی مرکز خدمات (به ازای موجودی صندوق، مرکز خدمات به همان اندازه بر مبلغ می افزاید، مثلا اگر موجودی ما ۵۰ میلیون تومان باشد مرکز هم ۵۰ میلیون تومان اضافه میکند و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام میدهد)
  • دقت زیاد و کم شدن ضریب خطا
  • استفاده عادلانه تمام طلاب اردکان از این امتیاز
  • ارتباط بیشتر نماینده طلاب با مجموعه طلاب حوزه انتخابیه خود و اطلاع از وضعیت معیشتی ایشان
  • بدون بهره و کارمزد بودن
  • عدم سختگیری در ضمانت (فقط یک ضامن طلبه حتی اگه بدون چک باشد کافیست).
  • امکان اختصاص مبالغ چند میلیونی برای افراد واقعا نیازمند.
  • برگشت الکترونیکی اقساط بلندمدت به حساب مرکز خدمات (در صندوق سنتی اردکان اقساط به حساب اشخاص وارد می شود).
  • رفع نگرانی باز پرداخت (مرکز خدمات در صورتی که طلبه ای توانایی باز پرداخت نداشته باشد، ساز و کاری دارد که بدون تحمیل فشار اقتصادی، اقساط را از طرق معمول حوزوی محترمانه وصول می نماید و یا به نماینده طلاب اطلاع می دهد که در این صورت نماینده هم می تواند با رایزنی به طلبه مقروض، مساعدت نماید)
  • جلوگیری از اتلاف وقت
  • تکریم و تقویت حس عزتمندی طلاب وفضلا
  • نهادینه شدن یه روند معمول (تمام امورات ما بین نماینده و مرکز انجام می شود که هر ۴ سال یکبار ممکن است با حضور نماینده جدید قرارداد تمدید شود ولی در صندوق سنتی هر ۲ سال یکبار متولیان صندوق تعویض می شوند که این امر همراه با آسیب های جدی است و موجب ناهماهنگی و اختلال در روند کار صندوق می شود)
  • تمرکز پول های سرگردان و ذخیره در حساب واحد، جهت تقویت بنیه مالی مرکز خدمات. چرا که متولی اصلی خدمت رسانی به حوزویان مرکز خدمات است
  • اعتماد علما و متمولین جهت مساعدت برای افزایش مبلغ صندوق (چون حساب شخصی نیست افرادی که قصد کمک دارند راحت تر مساعدت می کنند کما اینکه مبالغ کمک های ایشان در این مدت کوتاه، به اندازه کمک های سی و چند سال گذشته به صندوق سنتی طلاب اردکان بوده است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *